REC0040653 |
Projecte Ciutats Lectores 2018-2019 |
2018-2019 |
Seminari semipresencial. Secundària en general |
|
|
|
1/10/2018 - 7/6/2019 (30 hores) de h a h |
|
C Sant Andreu |
|
c. Arnús, 16-18 (Badalona)  |
|
|
Format |
Semipresencial |
Sincronicitat |
Mixt |
Organització |
iEARN-Pangea
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2018 - 01/10/2018 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Activitat gratuïta.
Adreçat als professors que coordinen la participació dels seus alumnes en el projecte telemàtic cooperatiu Ciutats Lectores.
f) Dates i horari de realització de l’activitat:
Activitats presencials:
Presentació del Projecte i formació inicial que es realitzarà al gener.
Activitats no presencials:
Entre el 18 de gener i el 20 de juny de 2016 es desenvoluparà el projecte.
Formació telemàtica en l’ús de l’eina Eduloc durant el mes de novembre.
|
| |
Objectius |
Els principals objectius didàctics relacionats amb aquest projecte estan vinculats amb l’àrea de llengua. Els principals objectius didàctics són:
Coneixement d’autors i d’obres contemporànies o clàssiques, adequades a l’edat, a partir de les lectures comentades d’obres o fragments, de visionaments de materials audiovisuals, recitació de poesies, representacions o audicions de poemes musicats.
Cerca d’informació i hàbits de consulta per comprendre i ampliar el contingut dels missatges, utilitzant estratègies prèvies a la cerca i amb recurs a fonts diverses: 1) escrites: llibres, enciclopèdies, revistes, diaris; 2) cercadors d’Internet, enciclopèdies i diaris virtuals; 3) fonts audiovisuals de comunicació.
Producció de textos orals, escrits i audiovisuals amb intencions comunicatives diverses i de diferents contextos d’espai i temps: narratius, descriptius.
Composició de textos orals, escrits (en suport paper o digital) i audiovisuals propis de l’àmbit acadèmic, especialment resums, exposicions senzilles i conclusions sobre les tasques i aprenentatges fets amb atenció especial als narratius, descriptius i expositius.
Planificació per aconseguir coherència en les relacions internes i externes dels continguts de textos orals, escrits i audiovisuals: cerca de documentació, pluja d’idees, i la seva selecció i ordenació.
Participació en interaccions per mitjà del correu electrònic i d’entorns virtuals de comunicació.
Utilització dirigida de la biblioteca-mediateca del centre així com dels recursos de les TIC com a font d’informació per a la realització dels treballs escrits propis de cada matèria curricular.
Interès per la bona presentació dels textos orals, amb respecte a les normes gramaticals, ortogràfiques, tipogràfiques i dels elements icònics utilitzats.
Altres objectius específics del projecte són:
Descobrir figures rellevants del panorama literari català properes a l’entorn del centre potenciant la descoberta d’autors locals.
Potenciar les dinàmiques de treball cooperatiu a l’aula a partir de la creació de grups de treball d’alumnes que s’hauran d’organitzar per tal d’assolir els objectius proposats en cada fase del projecte.
Comunicar de manera adequada dels resultats aconseguits en les investigacions compartint-los amb la resta de la comunitat educativa a través dels canals digitals de comunicació establerts en el projecte.
|
| |
Continguts |
Funcionament i espais web del projecte Ciutats Lectores.
Fer propostes didàctiques per generar els diferents enigmes literaris.
Conèixer autors locals amb els que els centres poden interactuar.
Conèixer l’obra i personatges dels diferents autors seleccionats.
Funcionament de Blogger per la publicació d’articles amb text, fotos i vídeos.
Funcionament de d’Eduloc per realitzar els itineraris literaris.
|
| |
Formador/a |
Albert Correa Llamazares
|
| |
Avaluació |
Per a l’avaluació del Projecte es facilitarà un qüestionari de satisfacció a tots els mestres participants, que contestaran de manera anònima i telemàtica. Aquest qüestionari ha de servir com a funció reguladora del projecte que permeti que any rere any es pugui anar ajustant millor a les necessitats reals, compensant possibles dificultats o millorant alguns aspectes.
Els indicadors d’avaluació que es tindran en compte per avaluar el participants de la formació són:
Participa i es mou habitualment pels diferents espais web del projecte Ciutats Lectores.
Coneixen els autors i l’obra literària.
Usa i proposa estratègies didàctiques per treballar l’autor, l’obra i els personatges.
Penja adequadament les activitats realitzades al blog del seu grup utilitzant els recursos adients, tenint cura del contingut.
Participa en el curs telemàtic de formació en l’ús d’Eduloc.
Es comunica de manera fluida amb el coordinador del grup a través del Moodle o de correu electrònic.
Participa en el Moodle de Mestres modificant el perfil propi i escrivint, com a mínim, en una conversa del fòrum.
|
| |
Requisits de certificació |
Els requisits que es tindran en compte per a la certificació seran:
Assistència a les sessions presencials.
Realització satisfactòria d’un un mínim del 80% de les tasques proposades.
Participació en la formació telemàtica dirigida al professorat.
Realització del qüestionari de satisfacció del Projecte.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de secundària (ESO i Batxillerat).
|
| |
E-mail |
albert.correa@iearn.cat
|
| |
|
|